Varumärkes­strategi

Vi tar fram agerbara insikter för att förstå målgruppens behov, beteenden och attityder och utvecklar strategier och identiet för att bygga starka varumärken.

Varumärkesundersökning

Vi genomför mätningar i dina målgrupper för att ta reda på kännedom, preferenser, lojalitet och uppfattningar. Mätningar över tid hjälper till att förstå vilken effekt marknadsföringsinsatser har.

Kundundersökning

Mätning bland kunder för att skapa förståelse för behov, drivkrafter, preferenser, lojalitet och uppfattningar i syfte att stärka sitt erbjudande eller lansera helt nya erbjudanden.

Varumärkesidentitet

Vi hjälper till med att ta fram differentierande varumärkesnamn, logotyp, visuella element (som färger, typsnitt och symboler) och tonalitet. 

Positionering

Identifiera en unik position som varumärket kan inta i konsumenternas medvetande genom att kommunicera en differentierad fördel eller fördelar som kunderna upplever som värdefulla och relevanta.

Budskapsplattform

Ta fram budskap som kommuniceras till målgruppen som är enkelt att förstå och relatera till, och som särskiljer varumärket från konkurrenterna. 

 
 

Uppdragsgivare

Sveriges Kommunikatörer är en medlemsorganisation för dem som arbetar inom kommunikation.

  • Behovskartläggning och utveckling av nya tjänster

  • Annonsering i sociala medier och sökmarknadsföring

  • Medlemsundersökning och NPS

  • Content

Alumni är ett konsultbolag som erbjuder rekrytering och organisationsutveckling.

  • Varumärkesplattform och identitet

  • Portföljstrategi

  • Kundundersökning

  • Webbplats

  • Content och aktivering

Gatun är ett arkitektkontor verksamma inom stadsbyggnad, kontor, bostäder, energi, publika miljöer.

  • Namnbyte och varumärkesidentitet

  • Webbplats

  • Content och annonsering

  • Webbinarier

 Kontakt

Kunskap och inspiration