Kanalstrategi för sociala medier
Vill du bli bättre på att kommunicera på sociala medier och jobba med marknadsföring online på ett mer strukturerat och effektivt sätt? I den här kursen går vi igenom hur du tar fram en kanalstrategi för sociala medier och optimerar din kommunikation för din målgrupp online.
Du får lära dig hur du utvecklar en kanalstrategi för sociala medier som inkluderar mål och KPI:er, innehåll och målgrupper. Du får lära dig allt från målsättning och planering till genomförande och uppföljning och får med dig en verktygslåda för ditt löpande arbete med sociala medier.
Kursen inkluderar plattformarna Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube och riktar sig både mot företag och organisationer i privat och offentlig sektor.
Du får lära dig:
Hur du tar fram en kanalstrategi baserat på respektive plattforms styrkor och förutsättningar.
Hur och var du på bästa sätt når och interagerar med din målgrupp.
Hur du bäst anpassar ditt innehåll på sociala medier efter din kundresa.
Hur du paketerar din kommunikation och vilka format som finns på sociala medier.
Hur du sätter mål och KPI:er för dina sociala medier.
Möjligheter och begränsningar kopplat till användarintegritet och GDPR.
För vem passar kursen?
Kursen är anpassad för dig som ansvarar för marknadsföring eller kommunikation på ditt företag och vill fördjupa din förståelse för sociala medier.
Anmälan och frågor
Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.
Kursledare
Christina Norling är tillväxtstrateg på Maniola Studios och har jobbat med sociala medier i snart 10 år. Hon håller även utbildningar inom digital marknadsföring för Sveriges Kommunikatörer och Berghs School of Communication.
Nästa kurstillfälle
Datum och tid
Onsdag 1 mars 2023
Halvdag, kl 08-12
Plats
United Spaces
Götgatan 22 a, Stockholm
Pris
3 995 kr ex. moms
25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms