Kom igång med annonsering på sociala medier

Vill du lära dig hur du sätter upp och kommer igång med effektiv annonsering på sociala medier? Lär dig hur du skapar och lanserar kampanjer som levererar på dina marknadsföringsmål.

Kursen ger dig en god förståelse för hur annons- och kampanjstrukturen ser ut på de största sociala kanalernas annonsplattformar. Du får lära dig hur du ställer in budget och budgivning, uppsättning av målgrupper och hur du skapar annonser i olika format. Du får också kunskap och inspiration kring målsättning, optimering och uppföljning av din annonsering.

Kursen omfattar plattformarna Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.

Du får lära dig:

  • Möjligheterna med annonsering på sociala medier.

  • Kampanjstruktur på sociala medier och hur du sätter upp kampanjer.

  • Hur du väljer rätt mål och budget för din kampanj.

  • Olika typer av målgrupper och möjligheter för riktad annonsering.

  • Vilka typer av annonser du ska använda och när.

  • Hur du utvärderar och optimerar dina annonser.

För vem passar kursen?

Dig som ansvarar för eller arbetar operativt med sociala medier för ett företag eller organisation som vill hitta effektiva sätt att marknadsföra sig.

Anmälan och frågor

Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.

Kursledare

Nathalie Ekman är growth marketer med fokus på distribution och innehållsproduktion på Maniola Studios. Hon föreläser också inom digital marknadsföring för Berghs School of Communication.

Nästa kurstillfälle

Datum och tid
Fredag 3 mars 2023
Halvdag, kl 08-12

Plats
United Spaces
Götgatan 22 a, Stockholm

Pris
3 995 kr ex. moms

25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms

Föregående
Föregående

Kanalstrategi för sociala medier

Nästa
Nästa

Grunderna i Google Analytics 4