Grunderna i Google Analytics 4

Vill du förstå hur den digitala resan till ett sälj ser ut, och hur webben bidrar till er affär? I den här kursen lär du dig att besvara viktiga affärsfrågor med webbanalys.

I den här tidseffektiva kursen djupdyker vi inte i verktygens tekniska detaljer, utan fokuserar på det viktiga: hur du använder datan i Google Analytics 4 för att komma till insikter om hur du säljer mer på webben.

Du får lära dig

  • Att sätta verksamhetsnära och mätbara mål för webben.

  • Att förstå grundläggande rapporter i Google Analytics 4.

  • Att skapa agerbara insikter med webbtrafikdata.

Vem passar kursen för?

Kursen är till för dig som arbetar med verksamhetens webb och vill förstå hur den kan optimeras för att nå era affärsmål. Kanske är du webbredaktör, marknadsförare eller driver själv ett mindre företag. 

Förutsättningar

Kursen innehåller ingen teknisk implementation av Google Analytics – vi fokuserar på rapporter, insikter och analys. Vi kommer att titta på exempelrapporter, och du kan få tillgång till Googles officiella testkonto om du inte redan har Google Analytics 4 installerat.

Anmälan och frågor

Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.

Kursledare

Lisa Walder är tillväxtstrateg med fokus på analys och insiktsarbete på Maniola Studios. Hon håller även utbildningar för Sveriges Kommunikatörer och Berghs School of Communication.

Nästa kurstillfälle

Datum och tid
Inget aktuellt kurstillfälle inbokat. Gör en intresseanmälan för att få mer information.

Plats
Stockholm eller på distans

Pris
3 995 kr ex. moms

25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms

Föregående
Föregående

Kom igång med annonsering på sociala medier

Nästa
Nästa

Kom igång med sökordsanalys och Google Ads