Kom igång med sökordsanalys och Google Ads

Vill du optimera din hemsida för relevanta sökord och komma igång med sökordsannonsering i Google Ads? Lär dig hur du identifierar era mest värdefulla sökord för att driva trafik genom SEO, SEM och content.

Kursen går igenom hur du genomför en sökordsanalys baserat på relevans och potential för ditt företag. Du får en ökad förståelse för hur Google fungerar och hur du kan öka din synlighet i sökresultaten, samt konkreta metoder som du kan använda för att identifiera sökord och hur du praktiskt använda dem för att göra content till din hemsida och för annonsering på Google.

Du får lära dig:

  • Hur Google och deras ranking fungerar.

  • Hur du identifierar och utvärderar vilka sökord som är relevanta för dig.

  • Hur du kan sökordsoptimera din hemsida.

  • Hur du kommer igång med Google Ads.

Vem passar kursen för?

Denna halvdagskurs passar dig som är nybörjare på Google Ads.

Anmälan och frågor

Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.

Kursledare

Christina Norling är tillväxtstrateg på Maniola Studios och har jobbat med sociala medier i snart 10 år. Hon håller även utbildningar inom digital marknadsföring för Sveriges Kommunikatörer och Berghs School of Communication.

Nästa kurstillfälle

Datum och tid
Inget aktuellt kurstillfälle inbokat. Gör en intresseanmälan för att få mer information.

Plats
Stockholm eller på distans

Pris
3 995 kr ex. moms

25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms

Föregående
Föregående

Grunderna i Google Analytics 4

Nästa
Nästa

Kundfokuserad marknadsföring i praktiken