Kundfokuserad marknadsföring i praktiken

Vill du bli bättre på kunddriven marknadsföring som skapar förutsättningar för bättre genomslag hos din målgrupp och ökad lojalitet hos dina kunder? I den här kursen får du konkreta metoder och verktyg för målgruppsanalys och kundresekartläggning för att kunna vässa din marknadsföring baserat på din kunds drivkrafter.

Kursen ger dig grunderna för att ta fram en målgruppsanalys och göra en kundresekartläggning för dina primära målgrupper. Du får inspiration och nya perspektiv på hur du kan jobba mer kundfokuserat med målet att skapa insikter om kundernas behov för att öka deras engagemang och lojalitet.

Du får lära dig:

  • Vad kundresan innebär och hur du applicerar metoden på din verksamhet för att förstå dina kunders behov, beteenden och drivkrafter.

  • Hur du jobbar med målgruppsanalys och användartester för att optimera marknadsföring och kommunikation på mottagarens villkor.

Vem passar kursen för?

Kursen är anpassad för dig som ansvarar för marknadsföring eller kommunikation på ditt företag och vill fördjupa din förståelse för kundresan och målgruppsanpassad marknadsföring.

Anmälan och frågor

Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.

Kursledare

Petronella Barvaeus är tillväxtstrateg på Maniola Studios. Hon har lång och bred erfarenhet av digital marknadsföring och håller även utbildningar för Sveriges Kommunikatörer och Berghs School of Communication.

Nästa kurstillfälle

Datum och tid
Inget aktuellt kurstillfälle inbokat. Gör en intresseanmälan för att få mer information.

Plats
Stockholm eller på distans

Pris
3 995 kr ex. moms

25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms

Föregående
Föregående

Kom igång med sökordsanalys och Google Ads

Nästa
Nästa

Visualisera data med hjälp av dashboards