Visualisera data med hjälp av dashboards

Vill du öka din förståelse för datavisualisering och hur du kan bygga dashboards i Google Data Studio? Dashboards hjälper dig att visualisera dina viktigaste nyckeltal och är ett perfekt verktyg för följa upp dina marknadsföringsinsatser. I den här kursen går vi igenom grunderna för uppföljning av data och hur du med hjälp av dashboards får en enkel och tydlig bild av dina resultat och mål i realtid.

Du kommer få lära dig vad en datakälla är, vilka olika typer som oftast används och och hur du samlar och förmedlar datan på ett effektivt sätt. Du får en genomgång av hur du väljer ut data och strukturerar den på ett överskådligt sätt i en dashboard. Under kursen kommer du också få en introduktion till Google Data Studio och lära dig hur du lägger in datakällor och konkret bygger en dashboard.

Du får lära dig:

  • Olika typer av datakällor och vad som är möjligt att mäta.

  • Hur du väljer ut vilka datakällor som är viktiga baserat på dina målsättningar.

  • Hur du visualiserar data på ett optimalt sätt.

  • Hur kopplat olika datakällor till Google Data Studio.

  • Tips och tricks att tänka på när du bygger en dashboard.

För vem passar kursen?

Kursen är anpassad för dig som jobbar strategiskt eller operativt med marknadsföring och vill jobba mer datadrivet och resultatinriktat.

Anmälan och frågor

Skicka en intresseanmälan för att säkra din plats på nästa kurstillfälle. Har du frågor: maila hello@maniolastudios.com.

Kursledare

Nathalie Ekman är growth marketer med fokus på distribution och innehållsproduktion på Maniola Studios. Hon föreläser också inom digital marknadsföring för Berghs School of Communication.

Nästa kurstillfälle

Datum och tid
Inget aktuellt kurstillfälle inbokat. Gör en intresseanmälan för att få mer information.

Plats
Stockholm eller på distans

Pris
3 995 kr ex. moms

25% rabatt för United Spaces medlemmar: 2 995 kr ex. moms

Föregående
Föregående

Kundfokuserad marknadsföring i praktiken