Kunskap och inspiration
Google Analytics 4 är här – så GDPR-säkrar du din webb
För många organisationer är webben en av de viktigaste kanalerna för att nå ut till målgruppen. Att förstå hur besökarna interagerar med innehållet är en förutsättning för att utvärdera effekten av varumärkets digitala kommunikation.
Vad är growth marketing? - vi går igenom grunderna, verktygen och begreppen
Vi har samlat ihop några av de vanligaste begreppen inom growth marketing, och förklarar här vad de betyder. God läsning!
Så undviker du fallgroparna med att jobba datadrivet
Att vara datadriven innebär att använda fakta och mätvärden för att sätta hypoteser och planera, följa upp resultat och fatta beslut. Men att komma dit är en mognadsresa.
I algoritmernas labyrint – så skapar du innehåll som når ut
Christina Norling är strateg och distributionsspecialist på Maniola Studios och guidar dig här genom grunderna för att finna din väg i algoritmerna på sociala medier.
Alla startups behöver ett Minimum Viable Brand
Mathias Westphal berättar om varför varumärket är ett essentiellt verktyg för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad och presenterar ett ramverk som hjälper ditt företag att växa.
Mät effekten av din kommunikation
Problemet med mätning är sällan att man saknar data – flaskhalsen brukar snarare vara avsaknaden av ramverk, verktyg och kompetens för att analysera och agera på den.
Tre steg för att driva hållbar förändring
Mathias Westphal om varför tre av fyra organisationer misslyckas med sitt förändringsarbete, och att kommunikation är nyckeln till bestående och framgångsrik förändring.
Minimum Viable Brand – Norrsken MarkCom Week
Mathias Westphal presented the minimum foundation required to effectively build a brand for your product, at Norrsken Marketing & Communication Week.
Webbinarium: Mäta, analysera, agera
Lisa Walder bjuder på tips för hur du sätter igång med att mäta effekten av kommunikation, i ett webbinarium hos Sveriges Kommunikatörer.