
Kunskap och inspiration
Lisa testar: Kanvas i ChatGPT
Kanvas-funktionen i ChatGPT låter dig arbeta med längre texter eller kod i en separat redigerbar yta. Det är särskilt användbart när du vill skapa, redigera eller iterera på dokument, artiklar, rapporter, uppsatser, eller programkod. I denna video visar Lisa hur det fungerar.
Lisa testar: Transkribering med Google AI Studio
Att kunna omvandla video till text öppnar upp möjligheter för att snabbt och enkelt skapa artiklar, sociala medieinlägg eller annat typ av innehåll. I denna video visar Lisa hur det fungerar med Google AI Studio.
Bygg ditt eget expertteam med AI
Hur är GPT:er användbara för dig som jobbar med kommunikation? I den här artikeln får du veta hur GPT:er fungerar och hur du kan använda dem för att effektivisera och förbättra ditt arbete – från kreativt skapande till strategisk planering och dataanalys.
Brist på AI-strategi skapar ett A-lag och B-lag i kommunikationsbranschen
AI revolutionerar kommunikationsbranschen och skapar en tydlig skiljelinje: A-laget som agerar strategiskt och B-laget som står stilla. Hur undviker din organisation att hamna på efterkälken?
SEO för ChatGPT – så funkar det
ChatGPT:s nya sökfunktion förändrar hur företag syns online. I denna artikel finner du några praktiska tips för att optimera ditt innehåll för ChatGPT.
ChatGPT som sökmotor - ett alternativ till Google?
Med sin nya sökfunktion har ChatGPT tagit ett steg närmare att bli en seriös utmanare till etablerade sökmotorer som Google och Bing. Men kan det verkligen ersätta en gigant som Google?
Jobs to be done – gå på djupet med målgruppens drivkrafter
För att verkligen nå fram och skapa engagemang behövs djupare förståelse för vad kunderna försöker uppnå – vad de har för "jobb" som ska göras. Då är "Jobs to be done" (JTBD) en kraftfull metod för att tydliggöra målgruppens behov och drivkrafter.
Sex ‘go-to-market’-strategier för B2B-företag: En guide till rätt val baserat på produkt, köpcykel och budget
Vad är en "go-to-market"-strategi och vad behöver man beakta när man väljer GTM-strategi? I vår guide reder vi ut frågetecknen.
Utforma en AI-policy som främjar kommunikationsarbetet
Hur bör vi förhålla oss till alla möjligheter och utmaningar som kommer med de nya AI-verktygen? En grundförutsättning för att kunna dra nytta av potentialen fullt ut är att ha en väl genomtänkt AI-policy på plats.
Så skapar du en effektiv kommunikationsplan i åtta steg
Att utveckla en framgångsrik kommunikationsplan är en process som kräver noggrann planering och tydliga målsättningar. Ta del av vår strategimodell i åtta steg som hjälper företag att skapa och genomföra en strukturerad och effektiv kommunikationsplan.
Konverteringsoptimering – konsten att få målgruppen att agera
Lär dig mer om konverteringsoptimering, och hur du genom små steg och med kontinuerligt lärande kan skapa en webbplats som inte bara attraherar besökare, utan också får dem att agera så som du vill.
AI för chefer: Skapa en AI-vänlig arbetsmiljö för ökad produktivitet och innovation
Generativ AI har potential att öka produktiviteten och driva din organisation framåt genom innovativa lösningar. Men hur kan du som chef skapa en miljö där dina medarbetare känner sig bekväma att använda teknologin?